Przewodnik do znakowania opakowań transportowych
W jaki sposób można zapewnić bezpieczeństwo towarów podczas transportu od producenta do klienta? Jak można zapewnić, że towary są prawidłowo obsługiwane na wszystkich etapach transportu, magazynowania, załadunku, rozładunku i przewozu? W tym miejscu kluczową rolę odgrywa oznakowanie. Jak powinno ono wyglądać? Co powinno być nadrukowane na opakowaniach? Podpowiadamy!
Znaki – gwarancja bezpieczeństwa
Zacznijmy od wyjaśnienia, dlaczego znakowanie opakowań jest tak ważne. Dzięki niemu dowiesz się o wadze produktu, jego wrażliwości na czynniki zewnętrzne i partii. Podaje również nadawcę paczki. Wyjaśnia również, jak należy obchodzić się z produktem w drodze do konsumenta.
Pomaga to osobom odpowiedzialnym za załadunek, transport i przechowywanie towarów zrozumieć, jak należy je pakować i na co zwracać uwagę podczas przechowywania. Ważne jest, aby szafa sterownicza w pudełku nie uległa zawilgoceniu lub przechyleniu. Piktogramy te informują każdego, kto ma kontakt z towarem, o tych sprawach.
Zobacz również: Czym są wymagania UFL i czy spełniasz te wymagania? Wejdź na https://etykieta-produktu.pl/porady/ynhl/co-to-jest-ufi-i-czy-spelniasz-wymagania.html
Podział znaków
Znaki, które umieszczamy na opakowaniach można podzielić na różne grupy.
Znaki zasadnicze
Ich zadaniem jest identyfikacja opakowania transportowego i jego zawartości oraz dostarczenie go do odbiorcy.
Znaki informacyjne
Informują nas o cechach opakowania transportowego, takich jak: Jego waga i wymiary.
Znaki niebezpieczeństwa
Wskazują, że zawartość opakowania może stanowić zagrożenie dla środowiska lub ludzi.
Znaki manipulacyjne
Informują klienta o potrzebie szczególnego sposobu obchodzenia się z opakowaniem transportowym podczas magazynowania i transportu.
Sposoby znakowania
Znaki mogą występować w wielu formach:
- Wypalone
- Nadruk
- Stemplowane przy użyciu tuszu
- Szablon został użyty do namalowania muralu.
- Naklejki
Sposób znakowania zależy od kilku czynników: rodzaju i wymagań technicznych towaru, wymiarów opakowania, a wreszcie oczekiwań klienta.
Ważne jest, aby oznaczenia były czytelne, wyraźne i trwałe. Dzięki temu są odporne na ścieranie i inne czynniki zewnętrzne.
Znaki kluczowe
Na skrzyniach drewnianych powinien być umieszczony znak IPPC. Certyfikat obróbki fitosanitarnej skrzynek drewnianych zgodnie z normą ISPM 15. Powinien być umieszczony co najmniej z dwóch stron, tak aby informacja była dobrze widoczna niezależnie od miejsca, w którym znajduje się opakowanie.
Najczęściej spotykane piktogramy stosowane na opakowaniach to: znak parasola (chronić przed wilgocią), strzałka w górę, (do góry, nie przewracać), szkło („ładunek kruchy”), wózek widłowy (nadaje się do transportu wózkiem widłowym).
Na opakowaniu powinna znajdować się również informacja o kraju, z którego pochodzi przesyłka (znak PL) oraz numer nadany jej przez Instytut Technologii Drewna.
Jednostki ujednolicające
Organizacje normalizacyjne i odpowiednie instytucje, takie jak Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna, Komitet Ekspertów ONZ ds. Transportu Towarów Niebezpiecznych oraz Europejska Federacja Opakowań (EPKF) w Polsce i Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Opakowań w Warszawie, dbają o to, aby oznakowanie było czytelne dla wszystkich przewoźników na całym świecie.
Może to Ci się spodoba
Łódź w tym roku bez rowerów miejskich. Konieczny będzie nowy przetarg
Nie ma szans, by tym roku ruszył w Łodzi miejski system wypożyczania rowerów. Na początku kwietnia urząd miasta w Łodzi chciał z firmą BikeU podpisać umowę, mimo podejrzenia, że w jej ofercie znajduje się
ŚLADAMI BOHATERÓW WALCZĄCYCH W POWSTANIU STYCZNIOWYM
2 marca 2017 roku odbyła się wycieczka szlakiem bitew powstania Styczniowego, w której udział wzięli uczniowie klas mundurowych XVIII LO im. Andrzeja Śniadeckiego w Łodzi wraz z dyrektor placówki i
OSTATNIE PRACE NA BUDOWIE NOWEJ PODDĘBICKIEJ KOMENDY – WKRÓTCE OTWARCIE
27 lutego 2017 roku insp. Andrzej Łapiński Komendant Wojewódzki Policji wraz z Piotrem Polakiem Posłem na Sejm RP – członkiem Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych złożył wizytę w nowo budowanej
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!